Sınıf öğretmenlerimizin sınıflarındaki yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçede kullandığımız kalıplaşmış sözcükleri anlamada yaşadıkları güçlüğü dile getirmelerinin ardından temelde yabancı uyruklu öğrencilere yönelik ama tüm öğrencileri kapsayacak şekilde bir proje geliştirmeye karar verilmiştir. Bu bağlamda 2.sınıf zümre öğretmenlerinin iş birliği ile görselleştirilmiş atasözü ve deyimler çalışmaları sınıflarımızdaki yabancı uyruklu öğrencilerle birlikte yapılmıştır. Bu çalışma hem dil becerilerinin geliştirilmesinde hem de görsel beceriler ile motor beceriler geliştirmede etkili olacağı düşünülerek geliştirilmiştir. Amaç bu öğrencilerin Türkçeyi daha akıcı ve açıklayıcı anlayıp konuşmalarını sağlamaktır.